PDF
Telefon: 71 332 36 70 , 71 361 60 35
Cena: PLN 350.00
Rodzaj: Oferuję
Tagi: Warsztaty Ruchu Rozwijającego Wg Weroniki Sherborne
WWW
Miasto/a: Wrocław
|
Jednodniowe szkolenie Ruch Rozwijający wg. W. Sherborne
Terminy szkolenia: 30.01.2015
Liczba dni szkolenia: 1
Godziny zajęć: 09:00-16:00
Miejsce szkolenia: Sale dydaktyczne DCP
Termin zgłoszenia: 2015-01-29
Koszt: 350 zł
Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne to system ćwiczeń-relacji o charakterze ruchowym, zbudowany w oparciu o wczesnodziecięce zabawy rodziców z dzieckiem. Jako główne założenie wymienia się posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju – dzięki niemu wzrasta bowiem świadomość własnego ciała oraz świadomość dzielenia przestrzeni z innymi osobami, jak również nawiązywanie z nimi bliskiego kontaktu za pomocą dotyku. Możliwości zastosowania tej metody są praktycznie nieograniczone.
Metoda stosowana jest w pracy z dziećmi jako forma wspomagania rozwoju psychomotorycznego oraz budowania umiejętności społecznych, dzieciom niepełnosprawnym służy jako forma terapii, w pracy z dorosłymi wykorzystywana jest jako forma profilaktyki oraz terapii.
Adresaci:
Warsztaty adresowane są do osób zainteresowanych poznaniem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne. W szczególności warsztaty dedykujemy specjalistom współpracującymi z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi. Na szkolenie zapraszamy: psychologów, pedagogów, terapeutów, pracowników socjalnych, nauczycieli przedszkoli i szkoły podstawowej, socjoterapeutów, oraz studentów ostatnich lat kierunków: psychologia/pedagogika.
Na warsztat prosimy zabrać ze sobą wygodny/ sportowy ubiór, oraz skarpety.
Program warsztatów:
1. Założenia i cele metody
2. Analiza ruchu – teoria Labana
3. Obserwowanie ruchu. Kwestionariusz obserwacji. Skala Obserwacji Zachowania Dzieci (SOZ-D) i Rodziców (SOZ-R) M. Bogdanowicz
4. Struktura zajęć
5. Rozwijanie świadomości własnego ciała. Przykłady ćwiczeń:
a) Całe ciało
b) Świadomość poszczególnych części ciała (kolan, bioder, tułowia, środka ciała)
1. Rozwijanie wzajemnych kontaktów. Przykłady ćwiczeń:
a) Relacja opiekuńcza („z”)
b) Relacja „razem”
c) Relacja „przeciwko”
1. Tworzenie scenariuszy
a) Dzieci prawidłowo rozwijające się
b) Dzieci z umiarkowanymi trudnościami w uczeniu się
c) Dzieci z poważnymi trudnościami w uczeniu się
d) Dzieci i dorośli z sprzężonymi zaburzeniami
e) Dzieci z problemami psychologicznymi (autyzm, unikanie kontaktów, nadpobudliwość, zaburzenia zachowania i zaburzenia emocjonalne
TRENER: Agnieszka Wasiak
Więcej informacji www.dcp.wroclaw.pl lub pod numerem 71 332 36 70.
|
Komentarze
Dodaj komentarz